en dag på google

mig:  haha bra där 
Jo nu ska du få höra Emma.
Jag ska scanna in några bilder, vaknar upp sätter mig vid datorn och kikar lite, tänker att det är lika bra att sätta igång på en gång, så jag lägger första kortet i scannern
 Skickat vid 12:36 på torsdag

 mig:  tror du inte att det är något fel på det så detkommer upp en sån där grej om att dfet är fel på programmet så det måste stängas, vill du skicka error rapport sak. du vet vad jag menar.
Startar om dator, ska rpova igen, nej då hittar datorn inte scannern, nej men vad KUUUL!
Pillar runt med alla usb kablar ( som pappa spänt ihop med spännband för att göra allt värre, eller hålla mer reda på allt)  sen när jag f¨ått i alla usb kablar så tänker jag att nu ska den minsann hittas. Nejdå absolut inte
Klickar upp msn som fungerade då ( inte längre) och ska skriva till jonny och höra om han har några råd, då fungerar inte tangentbodet. Myket arg pillar med usb sladdar igen, det fungerar inte, startar om datorn

 Emma:  haha
datorer är värdelösa

 mig:  äntligen fungerar tangentbordet, men tror du att datamusen fungerr då?!?!?! Nej!! Stängde av skiten och försökte få tag på Finn för att fråga om han kunde kanske fixa så att jag fick låna en scanner i mediahuset. får inte tag på honom, tittar ut och kommer på att jag lovat mamma att klippa gräset
släpar ut gräsklipparen från boden som är överfylld med grejer så det känns som om det tar 100år, drar den till garaget bara för att inse att den inte vill starta
Blir förbannad, tillbaka med gräsklipparen i boden. går in. ringer mamma och skället. hon säger att då måste jag fylla på med bensin. Ut med gräsklipparen igen fyller på med bensin, då fungerade den... klippte hela jävla gräsmattan som påminde om en äng så det var tugnt, var supesvettig när jag kom in. Det var nog allt.

Lite senare

mig:  En liten drink lär jag ju faktiskt kunna hälla i mig
Oh du, jag tror min otur började igår kväll faktiskt. Måste berätta för dig, jag hade kruypit ned i sängen, gjort mig redo för min dagliga dos av Sex and the city ( går varje kväll på 3an, 2 avsnitt på rad vid 23.00)
 Skickat vid 12:49 på torsdag

 mig:  ´har min sänglampa tänd och när jag slår på tv:n så blir allt svart i hela rummet. Jag tor på en gång att det är någon som klippt av en elsladd till mitt rum och tänker komma och mörda mig.. mennär jag tagit mitt förnuft till fånga insåg jag att det var proppen som hade gått. Går ned i källaren och kikar lite i proppskåpet. Och ve du vad jag gör
Jag byter proppen alldels själv ( eller med lite sms hjälp från jonis)! Jag är så indipendent woman!
 Skickat vid 12:50 på torsdag

 Emma:  haha jag trodde du skulle skriva att du tog fel och allt exploderade eller något! Bra gjort malin, jag blir så stol. Jag skulle faktiskt inte klarat byta propp, en titt i vårat skåp och jag ger upp på en gång.
När vi ändå byter historier kan jag berätta vad jag lyckats göra idag.
Jag hade varit och handlat, står iköket och packar upp. Från köket är det typ 3 meter in till mitt rum och man ser ingången till mitt rum ifrån där jag stod.
Slö som jag är så orkar jag inte gå in på rummet för att lämna flaskan med nagelacks-borttagningsmedel som jag köpt så jag kommer på den briljanta iden att kasta in den i rummet.
Den träffar dörren och studsar ner i sängen. Jakpot tänker jag, jag är inte så tokig på kast ändå.
Allt är frid och fröjd tills jag någon timme senare när jag sitter isängen (och lustigt nog oxå ) kollar på satc känner att det luktar lite fränt.
 Skickat vid 12:54 på torsdag

 Emma:  tänker, det är nog de 10kg tuggummina som jag tuggat 5min/vardera på för att sedan byta. Sen upptäcker jag flaskan med nagelacksmedlet i. Eller ja som det var medel i, allt låg nu utanför flaskan och gjort en fin stor blöt fläck på mitt lackan.
NICE!
Dörr träffen var visst ingen jackpot trots allt..

Kommentarer
Postat av: Em

Undra om det var jag eller du som skrev på ett tangentbord som lyste blått. "Jag blir så stol" & "på mitt lackan" Har jag varit utomlands för länge eller har jag helt enkelt bara dyslexi?

2008-09-11 @ 13:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0