Låna och ställ tillbaka - ja tack

Arbetslusten var inte på topp när jag kom till jobbet och det var inte humöret heller. Min hals är sjukt svullen på höger sida  ( om någon känner för att strypa mig är det bara att klämma lite på höger sida på halsen så får jag ingen luft), jag misstänker en viss svineinfluensa, men borde kanske inte yttre mig om det för då blir jag väll inlåst och det har jag verkligen inte tid med. Krantän eller vad det nu kallas. Hur ska jag veta?
Varje dag jag är på mindre bra humör brukar det vara så att någon stjäl min truck. Pratade lite i telefonen med Linnea och beklagade mig över det fenomenet, samtidigt som jag skulle gå och kika om trucken stod på sin plats.
Dårfinkar och dönickar! Där var den, ooh yeah. Något som går bra.
Fixade lite och ca två timmar senare när jag skulle gå och ta emot kycklingen som hade kommit så var trucken borta. Jahaja, är det jag som varit så förvirrad att jag ställt den ute? Nej där var den inte. Jävla danska byggarbetare som inte kan låta min truck vara ifred. Gick med snabba steg till andra änden av jobbet ( och nu när vi snackar industriområde så är det inte särskilt nära, speciellt inte matindustri när du klassas som oren och får inte gå igenom vissa rum) frågade danskarna om dom hade sett en gul truck. Nej det hade dom inte. Oskyldiga. Kom tillbaka till Kyllingavdelningen och förklarade för Björn Magne att jag inte kunde finna trucken och att jag var förbannad.
Övervägde att stämpla ut som sjuk och ta mig hem och lägga mig i soffan och glo. Mycket bra idé, började att traska och då mötte jag Rolf. Han hindrade mina planer och gick för att leta reda på trucken.
Tydligen så hade mekanikerna tagit den ned i verkstaden för där tyckte dom att den fungerade jätte bra när man tar emot kylling, så efter ca 45 min kunde vi börja göra vårat jobb.
Jag var så förbannad. Kan man inte bara fråga lite snabbt innan man stjäl en truck " ska du ha trucken, när ska du ha den, kan vi låna den till dess och så kör vi tillbaka den i tid" nej det är tydligen för svårt för vuxna människor.
Och Highspeed - dating är jag lite skeptisk till. Vad vill du? Hur i all världens värld ska jag kunna veta det inom en vecka? Jag vet ju inte ens vilken färg som är min favoritfärg, vad jag har för favoriträtt, jag har ingen hobby och jag går runt som ett jävla kolli och funderar vad jag ska ta mig till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0