den fullständiga totala lyckan som inte är särskild lyckad trots allt??!

Egentligen har jag kanske massor av saker att göra, fast jag vet inte riktigt. Borde jag kanske gå igenom packningen en gång? Det känns fortfarande inte som om det är jag som ska få åka iväg på semester i 2 ½ vecka i thailand, inte alls faktiskt. Jag är bara liten avensjuk på tjejen som ska iväg, men suckar och tänker oxå att det är faktiskt väldigt skönt att det inte är jag som ska iväg för jag hinner inte riktigt åka bort i 2 veckor, jag har massa andra saker på gång som tar tid... eller fan, det var faktiskt jag skulle iväg. Tänkte försöka fundera lite där borta hur jag faktiskt vill ha saker och ting, separera drömmar med den bittra verkligheten. Som Håkan hellström uppmanade mig om här om dagen " Sluta dröm om det ljuva livet, du kommer aldrig vara med om det" sant. Kanske är på tiden att jag släpper taget om min lilla låtsasvärld jag lever i och bli lite realist.. fast å andra sidan blir allt så tråkigt.
Om jag ska börja slopa alla mina spännande framtidplaner som inkluderar att flyta runt i en pool och vara lycklig i en sverigebikini ( linnea vet precis vad jag pratar om " Om du tänke rpå det riktigt mycket ökar chansen att det händer")blir allt grått. Jag VILL flyta runt i min bikini i dne poolen. jag vill. jag vill. Egentligen handlar det här med poolen bara om den fullständiga lyckan och egentligen inte alls om en sverigebikini och en pool, men jag tycker att det blev en fin bild för den totala lyckan. Fast som jag vet så är den totala lyckan inte alltid det jag tror att det ska vara.
I vissa tillfällen i livet har jag kunnat titta på mitt liv från alla fina syninklar jag kunnat hitta och konstaterat att " Det här är allt jag drömt om" men inser ganska snabbt att det faktiskt ätr väldigt tråkigt och jag känner mig totalt miserabel och olycklig, så det kanske är bättre att inte uppnå den totala lyckan utan istället bara drömmar om den och känna sig lite halvglad då och då och sedan när det blir som värst lägger man sig i sängen med nea och berättar om dom små drömmarna om den totala lyckan man har målat upp i huvudet. och nej. jag har faktiskt inte någon aning alls om vad jag pratar om faktiskt... men det kanske finns någon mening i det här? eller inte. Nej glöm det. Jag ska titta på min ska göra lista.

och lasangen är fryst. Kommer antagligen bli en klump av is i mitten.

Kommentarer
Postat av: nnnea.blogg.se

jag tycker inte du ska klaga så mycket, tänk på din stackars sambo istället! hon blir ensam i 2 veckor! utan sol och bad! damn you frekles!

2009-02-23 @ 20:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0