Oslo big time!

I fredags trotsade jag snöovädret och tog min tiny bil till Oslo. Väldigt snöigt och det gick väll inte allt för fort för mig, men jag hittade rätt på första försöktet och eftersom min bil älskar mig så högt kostade det mig ca 120 kronor. Inte illa pinkat peggan. Fredagskvällen spenderade vi med att skratta åt blondinbella på lets dance och äta chips och guacamole, sen lite senare kom fredrik hem och vi åt tacos. Det blev lite omvänd ordning och jag orkade bara få i mig ytterst lite tacos, men det är inget fel med det.

På lördagsmorgonen vaknade jag av att tammy kom och kröp ned i min säng, låg och snackade lite och bestämde oss sedan för att gå upp så hon skulle hinna i tid till jobbet. Jag lämnade av henne vid carlings, gick till Vinmonopolet och läste på lite om rödviner och köpte mig en lindermans. Det lät trots allt gott. Gick tillbaka till Tammy och sedan gick jag in i Oslo city. Linnea palm ringde så vi möttes upp och började spatsera runt i Oslo City. Sjukt skruvat varuhus. Vi hittade ett cafe vi ville luncha på, men behövde gå på vinmonopolet först vilket reulterade i att det tog 30 min för oss att sedan lyckas hitta caféet igen. Det var barnvagnar i alla rulltrappor och ungar som fastnade med skosnören och ramlade där man går av rulltrappan. Mycket smidigt. Det var sjukt kul att träffa Linnea igen. Även fast jag träffade henne en snabbis på juldagen så var det inte riktigt samma sak som att springa runt på sale med henne i oslo city. När klockan var över 16 traskade vi bort till Carlings där jag provade nästan alla jeans i hela affären i jakten på de rätta. Tammy imponerade på mig genom att inte ens fråga om min storlek utan bara tog fram jeans som hon trodde var i min storlek och hon träffade rätt varje gång. Det är något jag aldrig kommer kunna lära mig, vet ju inte ens själv vad jag har för storlek.

Vi räknade kassan, blev skrämda av Mirsa och handlade mat, tågbiljetter och åkte hem. Då hade klockan hunnit bli 19.30 och alla skulle komma 20.30. JAg pratade i telefon och hade modevisning medans tammy skrek på mig att jag skulle hoppa in i duschen så jag såg lite anständig ut. Jag tror jag lyckades.
Under kvällens lopp flödade alkoholen och vi spelade Buzz. och tog kort.
Fredrik och Espen som båda kommer från norge ägde ut oss i Buzz som vi spelade på svenska, vi var ju trots allt 4a svenskar och bara 2 norskar.
Kvällen kom och vi begav oss ut i en nattlig promenad som slutade i ett lite snöbollskrig. Fick odugliga tändare på bensinstationen men var nästan lika glada för det.
Och sen kom söndagen som var perfekt. Desperate housewives, kaffe, cola, chips, popcorn, gott och blandat och trevlig sällskap.
En sjukt bra helg helt enkelt, precis vad jag behövde. Jag tackar för den :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0