10 största besvikelserna i livet

Jag börjar med att be om ursäkt att jag är en Aftonbladet besatt människa, och jag vet att det mesta som står på aftonbladet är skit. Men jag läser aftonbladet dagligen och kommer nog att göra det ett tag till, för den klassar min personlighet. Dn är helt enkelt inte jag.
Idag listade aftonbladet Britternas 10 största besvikelser i livet

1. Dåligt väder på semestern.

2. Vakna och tro att det är söndag, och sen inse att det är måndag.

3. Din partner glömmer din födelsedag.

4. När din favorit-tvserie tar slut.

5. Glömma passet när du ska ut och resa.

6. Borttappat bagage när du är ute och reser.

7. När en bra bok tar slut.

8. Dra på sig favorit-jeansen - och upptäcka att de inte passar.

9. Råka färga hela vittvätten röd.

10. Göra en kopp te och upptäcka att mjölken är sur

Hmm ja, högst upp på min lista skulle jag antagligen placera Död och sjukdom hos folk jag känner, men det kanske inte klassas som en besvikelse i livet? Kanske mer en tradgedi, men om vi bortser från alla riktigt jobbiga grejer så ska jag försöka fixa ihop en Malins Top 10 besvikelser här i livet, den kommer inte vara sjutk seriös utan bara det första som kommer upp i mitt huvud.

1. När människor man tror är bra visar sig vara dåliga
2. Vakna upp på morgonen och man kan på ett eller annat sätt inte få sitt morgonkaffe
3 . Affären säljer inte precis det jag är ute efter
4. När man inte får svar på ett sms som man gärna vill ha svar på ( det retar dåndimpen på mig!!)
5. Dra på mig favoritjeansen och inse att de inte passar ( Britterna har absolut rätt i det)
6. Bilen slutar att fungera
7. Pengarna tar slut på kontot
8. När saker och ting inte går som planerat
9. När man ser fram emot en riktigt kul utekväll och den blir inte alls bra
10. När jag är sjukt sugen på något gott och det inte finns något gott hemma.

ja någo sånt där da kanske.. hade nog kunnat komma på något bättre om jag hade försökt lite mer, men jag är fortfarande relativt nyvaken och känner en liten press på mig att trycka i mig någon ätbart och gå till fettkliniken och röra lite på mig, bara för att stilla mitt samvete. Men trots att det tar högst 15 min att gå dit så känns det otroligt tung att gå dit, speciellt när jag vet att jag måste gå hem sen och det är bara uppför. Va? Vadå, har jag sagt det ca 750 gånger förut? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0