Rädda en skog om året så det finns någon pinne jag kan slå dig i huvudet med.

I fredags blev det en spontan tripp till Tammy i Oslo. Vädret var på topp och det blev cab hela vägen till Grorud, måste dock erkänna att när klockan kröp mot kvällen blev det lite kallt men jag orkade inte stanna så jag gjorde som alla cab-nördar gör när det är för kallt, har fläken på max.

På lördagen jobbade jag och Tammy på våran solbränna samtidigt som vi bedövade våran lever med lite päroncider, solen sken och vi fullkomligen älskade livet. På kvällen blev det en middag och sedan drogs det iväg in till staden där vi hamnade på Yatzi. Pratade på med en trevlig bartender som var så vänlig och reduserade vårat pris och vi gav oss en så kallad svennerabatt kanske. Jag tror mer att det var en "ni är så otroligt trevliga rabatt". Eller, jag hoppas att det var en " ni är så otroligt trevliga rabatt" med tanke på att när jag på söndagen satt och hade msn konversation med Mattias så visade det sig att bartendern var hans rumskamrat och satt bredvid honom. Världens är så liten.
Traskade en trappa ned och levde ännu mera på reducerade priser, dansade till mr cool ( som man måste göra om man är svensk i norge och hör en svensk låt, det gäller även för alla svenskar som inte bor i sverige).

När tiden tickade iväg gick vi för att försöka finna F och T som vi trodde var på De vils, men dom hade traskat vidare till The dubliner och när vi väl hittade dom hade vi blivit väldigt trötta, men det hindrade inte oss från att inta mer alkohol.
Ett barbesök senare där jag träffat på en norsk man som lovprisade svenskar för att vi jobbade så bra så hade jag en red bull vodka + vatten till mig och en öl till tammy. Vi kände att det var väll kanske ett onödigt köp, men vi drack upp och sedan traskade vi till mc donken.

Jag vill ha en Mc feast meny. 90 kronor senare satt jag utanför Mc donken med min meny i en liten take awaypåse som jag hade i mitt knä. Som vanligt när jag är full måste jag springa på toaletten hela tiden, men just i lördags kväll var jag så sugen på min hamburgare så jag satt kvar tills maten låg i magen. Att jag satt kvar ledde till att jag blev ganska rastlös och kunde inte riktigt sitta stilla. Take away åsen rörde sig fram och tillbaka i mitt knä och upp och ned.
När all mat senare låg i magen sprang jag till toaletten och när jag sitter där och kissar ser jag till min förfäran att min nya klänning var helt röd. Helvetes bananer, hur fan har jag kunnat få mens längst ned på klänningen?!
Nej det här är inte mens, silly malin, du blöder ju på handen.
Började granska mina händer i dimman, nej inget blod på handen... hmm armen? Nej inget blod på armen, ett litet sprucket nagelband kanske? Nej da. Efter att jag undersökt större delar av min kropp så luktade jag lite försiktigt på den orangeröda vätskan på min klänning. Ketchup. Fan fan fan.

Torkar mig, skyndar mig ut och ställer mig vid handfatet, gnuggar med tvål över klänningen, dränker den i vatten och tänker, nu syns det inte så bra längre, kommer tillbaka med en klänning som är ca 50% blöt och det ser ungefär ut som om jag varit med i en miss wet t-short konkurans. Tammy, F och T gav mig lite förbryllade blickar och jag förklarade om min lilla ketchup incident och vi beslutade oss alla för att Nu, nu är det nog dags att åka hem och sova.

Lite ivirg att få tag i en taxi var jag kanske.. men som tur var hade jagden ansvarfulla tammy med mig som ställde oss i kön ( jag bröjade skrika när en taxi kom och folk var sega på att kliva in : Kom igen nu da, dom står ju bara där och glor på taxinm vi tar den, dom är inte tillräckligt angelägna om att åka taxi och dessutom ska vi säkert mycket längre en dom). Tam höll mig kvar på plats och det tog faktiskt inte särskilt lång tid innan vi fick oss en egen taxi.

Enligt tammy hasde vi en väldigt trevlig och rolig taxi chaufför men för att vara ärlig satt jag och halvsov i i baksätet. Nynnade inne i mitt huvudet "du får sitta längst fram i taxin". Kom hem och jag somnade snabbare än någonsin, njae eller jo, ett fyllesms där jag beklagade mig om min besudlade nya klänning han jag faktiskt skicka iväg, men sen somnade jag snabbare än någonsin.

Vaknar upp på södangen av att Tammy kommer smygandes in på rummet, hon fixar c-vitaman och jag ligger i sängen och funderar lite på vad som egentligen skedde igår.
Ja juste, han var ett dickhead!! Inte alls den människan jag har trott att han var. Och herr " det är alltid bäst att vara ärlig och tala sanning, man ska visa respekt för folk" hade ljugit och gjort allt annat än att visa respekt. Pyttsan kerstin.
Men jag vainte bakis och trots att jag var arg var jag på bra humör.
Vi slängde in en pizza i ugnen, tog filtarna, böckerna och solskyddskrämen med oss och la oss på gården i solen. Fredrik kom tillbaka från statoil med lite fanta och en FHM, mallebralle bodin slänger sig över FHM och lovprisar den, tammy å andra sidan blir rätt ut sagt upprörd och kan inte alls förstå varför man köper sådant skit. Det kan ja förstå.
Ligger på magen och lusläser hela tidningen, fokuserar hjärnan på ett annat håll.

Solen blev lite för mycket, speciellt för tammy som redan såg ut som en kokt kräfta när vi kom ut, så vi drog oss innåt för att titta på sex and the city. Det är tilloch med bra i solsken. mma!
Men när klockan var fyra var det dags för mig att åka hemmåt. Ned med cabben och in i bilen.  Det var en väldigt skön biltur och det gav tid till att skingra tankarna en aning.
Det älskar jag med att köra bil, man får verkligen tänka igenom saker och ting.

Kom hem och var fast besluten om att ringa och skälla ut Herr sanning som har visat sig vara Herr osanning.
Vågar han svara? Nej da, men han skickade åtminstone ett sms om att helgen hade varit mad kaos och att han skulle ringa när saker och ting lugnat ned sig lite.
Jo, alltså, ska man vara herr osanning och ljuga så kan man väll åtminstone ljuga så att denman ljuger för inte får reda på sanningen genom att gå in på herr sannings sida och se hans fina statusuppdateringar han kunde göra om att han njuter av livet i slotsparken och att han är på väg till stranden, från sin mobil, som han inte har kunnat svara på sms med.
Men det förstår jag faktiskt, det är så mycket svårare att skicka ett " hej, kan tyvärr inte träffas, men hoppas du får kul i oslo" sms, än att skriva en status uppdatering till facebook. Absolut, och att njuta av livet i slotsparken kan inte innebära en annan sak än att helgen varit ett riktigt jävla kaos.

Surar lite men kommer sedan på andra tankar när jag åker och plockar upp Linnea i ringebu. När vi väl har kommit hem och jag har spenderat ca 4.5h i en bil under dagen ligger vi och har lite tjejsnack.
Fanken att jag ska jobba på måndagen.

Vaknar upp, gör mig redo för jobb, men när jag kommer dit visar det sig att jag har missförstått saker och ting, och jag behöver inte alls provjobba utan får istället besked om att komma dit på onsdag och skriva kontrakt och lägga schema.
Varför kan inte alla provjobbningar vara så att man bara dyker upp i rätt tid och sedan får ett kontrakt?
Nu ska jag väll inte ropa hej innan jag hoppar över bäcken eftersom jag inte har skrivit under det där kontraktet än. men det ska nog bli bra. Allt blir alltid bra tillsist. Kanske inte om man ljuger, men annars blir det alltid bra.

Traskade hem på lätta ben och kom på att jag och linnea skulle göra något kul.
Sökte efter saker man kan göra i lillehammer och fick det här resultatet:

Saker att göra i lillehammer
tråkigt nog syns det inte vad som står på bilden, men det kan jag berätta.
Evengemang (0)
Transport (0)
Att göra (0)
Övernattning (0)
Turistinformation (0)

Alltså finns det inget att göra.

Nejnej, så då åkte vi till Schell och drack smooties och käkade glass och pizza, köpte tvättsvampar till bilen och åkte hem och började våran storstädnng som aldrig riktigt kommer att bli klar. Men det är ett bra terapi arbete kan jag lova er.
Fredrik kom förbi senare under kvällen och vi bjöd på middag.
Kom in på fenomenet med telefonböcker.
Fatta hur många skogar som skövlas varjeår får att var männsika ska få hem en telefonkatalog och sedan slänga för att det inte har någonstans att ha den.
Första lösningen vi kom på var att dom ska skicka ut lappar till alla som man ska skicka tillbaka om man vill ha katalogen, men sen insåg vi att det går ca en halv skog till att skicka ut dessa lappar
Andra lösningen blev att man ska dela ut katalogen gratis på mataffärer, men sen insåg vi att då finns det en risk att folk tar hem flera bara för att det är gratis, gratis är gott säger svensken och är överlycklig
Den tredje och absolut bästa lösningen var nog att man får köpa telefonkatalogen i affären för ca 5 eller 10 kronor, och alla pengar går sedan till någon rädda skog grej. hur bra som helst och jag får lite pinnar lver till att slå Herr sanning i huvudet med, för det förtjänar han. För är man så dum att man ljuger och sedan skriver sanningen som en statusuppdatering på facebook så förtjänar man en pinne i huvudet!

Sätt pris på telefonkatalogen så alla får det dom förtjänar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0