arbetslös?

Jag förstår inte riktigt det där med arbetslösa ungdommar. dom pratar om det överallt tycker jag, radio, nyheter och folk gnäller till och med på facebook över att det inte har ett jobb.
Men hur svårt ska det vara? Förstår att det blir knepigt om man bestämmt vill vara i Falun eller kanske bo i leksand eller kanske i en ännu mindre stad. Då förstår jag att man kanske inte hittar ett jobb, men om man är lite flexibel kan det faktiskt inte vara så svårt... speciellt inte till sommaren då alla går på semester.
Mina planer för sommaren kommer inkludera ett jobb, jag har ett backup jobb i norge om något skulle gå på tok och jag har även sök lite andra sommarjobb, bara som backup. Man behöver en backup. Plan B. Plan 2.
jag har en plan C och plan 3 och plan Ffff som jag och Petter kallar min plan.

annars är jag inte så bra på planera när det kommer till flygningar och visum. Men pyttsan, plan b är väll alltid att köpa en ny biljett. Plan c, stanna i malaysia. Så jäkla fel kan det inte bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0